PIAGAM PELANGGAN
SK JAYA BARU KENINGAU
SK JAYA BARU KENINGAU
KAMI WARGA SK JAYA BARU KENINGAU
DENGAN PENUH TEKAD DAN ILTIZAM
BERIKRAR DAN BERJANJI AKAN MENUMPUKAN
SELURUH TENAGA DAN USAHA KAMI UNTUK
1. Memastikan semua
kanak-kanak, mengikut umur yang ditetapkan, mendapat tempat belajar pada hari
pertama sesi persekolahan baru dimulakan.
2. Memastikan bahawa semua sekolah sentiasa
dibekalkan dengan guru-guru mengikut perkiraan yang ditetapkan.
3. Mengurus perkara-perkara berkaitan pejawatan dan perkhidmatan
personel dalam tempoh 21 hari bekerja dari tarikh permohonan diterima.
4. Memastikan setiap
calon yang telah mendaftar dapat menduduki peperiksaan mengikut jadual dan
prosidur yang ditetapkan.
8. Memastikan pelanggan
sentiasa mendapat maklumat yang jelas dan tepat dengan menerima layanan
dan perkhidmatan yang mesra.
9. Sentiasa memberi
layanan dan perkhidmatan kaunter yang mesra dalam tempoh 5 minit.
10. Menentukan segala surat
aduan dan rayuan diberi jawapan dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh
penerimaan.
11. Sentiasa bersedia menerima
pandangan, cadangan, syor dan teguran yang membina dari semua pihak demi
mempertingkatkan prestasi perkhidmatan dan kecemerlangan pendidikan.
Bahawa kami warga SK Jaya Baru berjanji untuk memberikan perkhidmatan yang
terbaik kepada pelanggan kami seperti berikut :-
MURID :
•
Memastikan
semua murid menerima P&P mengikut masa yang diperuntukkan.
•
Memastikan
semua murid mendapat layanan yang adil.
•
Memastikan
semua murid yang layak mendapat pinjaman buku teks untuk tahun berikutnya
menerima buku teks pada hujung tahun semasa, sebelum sesi persekolahan
berakhir.
•
Memastikan
semua murid tahap dua mendapat peluang menyertai kegiatan kokurikulum
sekurang-kurangnya satu persatuan, satu kelab beruniform dan satu aktiviti
sukan / permainan.
•
Peluang
diberi kepada murid tahap satu untuk menyertai satu aktiviti kokurikulum
mengikut minat dengan kebenaran ibu bapa.
KAKITANGAN SOKONGAN SEKOLAH :
•
Setiap
staf sekolah menerima latihan dalaman dalam bidang masing-masing
sekurang-kurangnya dua kali setahun.
•
Sebarang
masalah/kesulitan yang dihadapi oleh setiap staf akan diambil tindakan segera,
tidak lebih dari 3 hari.
IBUBAPA / WARIS :
•
Setiap
waris murid yang berurusan dengan sekolah akan dilayan secara adil dan mesra.
•
Setiap
aduan akan disiasat dan maklum balas akan diberi tidak lebih dari 3 hari
bekerja.
•
Setiap
cadangan/usul yang baik dan munasabah akan dipertimbangkan oleh pihak sekolah.
KEMENTERIAN PELAJARAN:
•
Memastikan
setiap arahan dan permohonan pihak Kementerian Pelajaran diambil tindakan
selewat-lewatnya sehari selepas surat/arahan diterima.
Sekiranya anda tidak berpuas
hati dengan perkhidmatan yang diberi sila berjumpa dengan Guru Besar atau
hubungi talian 087 – 391093 atau 087-391093
( Faks ) atau hubungi emel : redzuan_71@yahoo.com / mohdredzuan71@gmail.com
Skjayabaru83@yahoo.com
IKRAR GURU - GURU
SK JAYA BARU KENINGAU
Sesungguhnya Kami Guru-guru
Berjanji Dan Berikrar Akan Melaksanakan
Tugas Dengan Semangat Dedikasi
Bertanggungjawab, Dan Penuh Komitmen
Terhadap Tugas Yang Diamanahkan.
Kami Berjanji Dan Berikrar,
Akan Menampilkan Imej-Imej
Profesional Seperti Berikut:
Ikhlas, Kemas, Berdisiplin,
Bersatu Hati,
Mempunyai Akauntabiliti Yang
Tinggi,
Dan Akur Kepada Arahan.
Kami Berjanji Dan Berikrar
Tidak Akan Mensia-siakan
Tanggungjawab Ini Demi
Meningkatkan Pendidikan Negara
Dan Memperkasakan
Pendidikan Serta Mengangkat
Martabat
Guru-Guru Pendidikan
Ke Arah Lebih Cemerlang, Gemilang
Dan Terbilang.
*********
0 comments:
New comments are not allowed.